Zavoláme vám Chci nabídku Objednávka
Novinky Zpět

Kolik stojí e-learning? Faktory určující cenu za tvorbu online školení

10. 2. 2021
Zpět

Potřebujete online školení a zvažujete, zda koupit hotové řešení nebo začít s vlastním vývojem e-learningu? Než se do takového projektu pustíte, udělejte si představu o tom, kolik vlastně vývoj takového e-learningu stojí. S velkou pravděpodobností bude podstatně dražší než nákup licence. Ne vždy se však požadované školení na trhu vyskytuje, takže nezbývá než začít s vlastní výrobou nebo vyhledat dodavatele. Tento článek shrnuje faktory, které určují cenu a celkové náklady na online školení prostřednictvím e-learningu.

Obsah článku:

Úvodem

Vzhledem k tomu, že moderní trendy a technologie transformují trh, je vývoj špičkových e-learningových projektů v dynamickém prostředí nesmírně náročný. Protože na cenu výroby online školení má vliv několik faktorů, je důležité porozumět a analyzovat každý kurz a publikum, pro které bude vyvinut. Pokud budete dobře sledovat proměnné, s velkou pravděpodobností dosáhnete nejen svých cílů v časových a rozpočtových omezeních, ale dosáhnete také rychlé návratnosti investic.

Náklady na e-learning by měly být stanoveny předem na základě potřeb vaší organizace. Když je cílem poutavé, pohlcující a informativní učení, nebo je hlavní prioritou vytvoření prostředí pro pravidelné učení a rozvoj, nemělo by se na snižování nákladů dívat jako na jedinou možnost.

Mohlo by vás zajímat: Ceny školení BOZP. Jaké jsou rozdíly a je cena rozhodujícím faktorem?

Vzhledem k tomu, že e-learningové kurzy jsou velkou obchodní investicí a nikdy nejsou univerzální, musí být přizpůsobeny tak, aby vyhovovaly potřebám jednotlivých vzdělávacích skupin. Na celkové náklady vašeho online školení má vliv několik faktorů, kterými se zabývá tento článek.

Výběr e-learningového řešení dle potřeb

Cena online školení je úzce spojena s tím, pro jaké potřeby ho plánujete - jaký je jeho cíl, pro kolik lidí ho potřebujete a jaká bude jeho životnost. To jsou první faktory, které by vás měly zajímat a které zásadně ovlivní pořizovací cenu. Odpovězte si na tyto tři faktory a výrazně si tím zjednodušíte práci, čas i spoustu peněz. Nabízí se totiž hned několik možností online školení:

Hotový e-learning - ekonomické řešení

Uvažujte ekonomicky. Potřebujete-li školení na obecně známé téma, které s velkou pravděpodobností už někdo vymyslel, nemá skoro význam ho nechat vyrábět na míru nebo dokonce budovat vlastními silami. Cenově výhodnější bude si pronajmout licenci již hotového školení, které v ideálním případě lze rozšířit o vlastní specifická témata stejně, jako tomu je u našich online kurzů. Zkuste tedy vámi požadované téma vyhledat na internetu, porovnejte nabídky a kupte si hotové řešení. Nepodceňte však výběr správného e-learningového řešení, potažmo jeho dodavatele. Přečtěte si celý článek 5 kritérií, podle kterých vybrat kvalitní e-learning, abyste nelitovali.

E-learning na míru - specifické řešení

Máte-li specifické požadavky na e-learning, který není na trhu běžně dostupný, a víte, že ho potřebujete (např. zlepšení dovedností, změna technologie nebo pracovního postupu aj.) a že se vám ekonomicky vyplatí, s velkou pravděpodobností budete muset vyhledat dodavatele - specialistu na e-learning a nechat si ho vyrobit na míru.

Mohlo by vás zajímat: LMS nebo LXP? Jaké jsou rozdíly a který vybrat pro firemní e-learning?

E-learning svépomocí - vlastní řešení

Pokud máte dostatek zkušeností a dovedností v oblasti vývoje e-learningových školení a jste si jisti, že se vám vyplatí výroba vlastními silami, která zahrnuje nejen čas a um, ale také celou řadu disciplín, jako je příprava scénáře a osnovy, tvorba textů, grafické zpracování, programování, testování, aktualizace aj., pusťte se do toho.

Připravujeme: Podrobný průvodce, jak vytvořit e-learningový online kurz zdarma

Zbývající část článku bude zaměřena na to, kolik stojí e-learning a jaké faktory určují jeho cenu pouze při specifickém řešení na míru od dodavatele nebo při vlastním vývoji svépomocí.

Rozsah školení - trvání a počet prvků kurzu

Při určování nákladů na e-learningové školení hraje hlavní roli doba trvání kurzu a počet jeho prvků. Pokud se vydáte cestou jednoduchého školení pouze s textovými informacemi, nemusí být účinné, protože mu jeho uživatelé nebudou tolik rozumět - bude jim chybět interakce a výzva k akci. Je proto lepší do kurzu rovnoměrně rozložit několik složitějších prvků, které upoutají pozornost a donutí člověka se zamyslet. Čím více takových prvků, tím více práce a více nákladů. Rozsah a typ školení může ve velké míře ovlivnit celkové náklady.

Využívání interaktivních prvků, jako jsou videa, hry a simulace, bude mít přímý vliv na náklady projektu. V závislosti na vaší potřebě si můžete vybrat od základních interaktivních funkcí až po ty velmi složité, které využívají myšlenkové procesy studentů a povzbuzují je k prozkoumávání nových informací, spolupráci s ostatními a rozhodování. Vysoce interaktivní kurz může stát téměř dvakrát tolik než základní kurz.

Složitost a rozsah tématu školení

Kolik stojí e-learning závisí také na tom, jak složitý je jeho obsah, ale také jaký je rozsah daného tématu. Při tvorbě proto zvažte stručnost, věcnost, relevantnost a konkrétnost. Vyhněte se zbytečně dlouhým a nicneříkajícím textům. Lidé se nechtějí ke kurzu na nějaký čas vracet, takže vytvořte kurz dlouhý tak, aby bylo možné ho absolvovat najednou.

Cenu vývoje e-learningového kurzu ovlivňuje také rozsah tématu, potažmo požadavek na úroveň výuky. Čím složitější a odbornější téma, tím více vás bude stát příprava obsahu - osnovy a textů. Náklady se budou zákonitě zvyšovat také při designování, programování nebo převodu do e-learningového formátu.

Výběr technologie nebo platformy školení

Bez ohledu na to, jak složitý bude váš e-learning, bude mít vždy dopad na náklady následující:

Je třeba vzít v úvahu náklady na integraci vašeho e-learningu do existujícího systému pro správu a řízení online školení (LMS), vaším systémem pro správu lidských zdrojů (HRM) nebo jakýmkoliv jiným podnikovým systémem. Protože integraci lze provést v pozdější fázi, začněte nastavením základní možnosti integrace a až později řešte kombinaci se složitými systémy.

Mohlo by vás zajímat: LMS nebo LXP? Jaké jsou rozdíly a který vybrat pro firemní e-learning?

Vzhledem k prudkému nárůstu využití mobilních telefonů se nabídka vašeho online školení prostřednictvím mobilních kanálů stala předpokladem pro získání poutavějšího vzdělávacího obsahu. Také tato skutečnost ovlivňuje cenu za tvorbu e-learningu.

Další faktor, který může zvýšit náklady na vývoj online školení jsou funkce založené na technologiích, jako je personalizace a analytika. Jsou důležité pro zjištění efektivity kurzů a jejich zlepšování.

Velikost odborného týmu

Bez ohledu na to, jak jednoduchý nebo složitý je váš e-learningový projekt, budete muset najmout tým profesionálů, kteří připraví výukové materiály a v budoucnu budou online školení spravovat. V závislosti na vaší potřebě budete muset počítat s náklady na lidské zdroje, jako jsou:

Doba trvání vývoje školení

Náklady na váš e-learningový projekt budou také záviset na čase, který věnujete jeho celkovému vývoji. Potřebný čas bude záviset na řadě faktorů, jako je:

Doporučujeme proto jasně definovat studijní cíle a nastavit přiměřený časový rámec, který zajistí, že projekt bude dokončen v rámci nákladových omezení a v očekávané kvalitě.

Životnost a rozvoj e-learningu

Existují dva způsoby, jak můžete svůj e-learningový projekt rozvíjet:

Cena vašeho online školení tak bude záviset na modelu, který si vyberete.

Vlastní interní vývoj je často dražší, protože je třeba vzít v úvahu provozní náklady včetně nákupu softwarových nástrojů a náklady na školení stávajících zaměstnanců pro účely vývoje e-learningu.

Vývoj s externím dodavatelem, tedy specialistou na e-learning, je v drtivé většině levnější. Důvodem je fakt, že outsoursovaný partner má dostatek zkušeností a umí ušetřit na rozsahu, má sdílené zdroje a zavedené metody k vytváření efektivnosti, která pomáhá šetřit náklady.

Kolik stojí e-learning? Faktory určující cenu za tvorbu online školení
Naši nejvýznamnější klienti
Pepejeans ČTU Nissan Klik Sephora Bageterie Boulevard Diton Footshop ERU Tesla Toyota Slevomat Yamaha Xella Xiaomi Colas Iveco Geberit Smarty Breno VGP Dodo Oyster Ruukki RWE Berlitz Casale Project Philip Morris Operátor ICT Ford Saint Gobain CMI Becher Budvar Cemex Vcelka Mironet Run Czech Wolt Dell Feri NPU Solitea Skechers Hueppe Dedoles accace Arriva Asklepion Avast Grada CHUBB Tipli Michelin Schneider electric Vinted Vivantis YTONG Favi Generali Česká Pojišťovna Marelli Monneo Bühler Žamberk Hanák nábytek GLP Hyundai Kara LG Raynet Panasonic Peugeot Roltechnic Státní tiskárna cenin TON Student Agency Shoptet Windy.com Georg Fischer AK Císař, Češka, Smutný Altron Audiotéka Azelis Pilulka Neeco Českomoravský cement Dekra Exponea productboard Rehau SFPI spaceti wikimedia jrd - bydlení nové generace Goodyear Pro Doma stavebniny Eisai AGC Briggs & Stratton Erste Greenpeace Richter & Frenzel Slovenské elektrarne Sizmek Somfy TÜV Wistron ZAT SmartWings Lindström ČNB Hanibal Jura LL-C Auto Jarov Egap IceWrap knihovna Akademie věd Medical technologies Mitas Success ČZU ČVUT MŠMT MUNI Zomato VFS global Columbia Fincentrum Mediatel NH Prague city Reedog Storyous Futured Apps Best Communications CCS EATON Tonino Lamborghini Caffe Lotus Melitta O2 Urgo Aqua Angels Aranea Beko Benu lékárny Bode Panzer Kuoni group Omron Photon Energy Saunia Swardman Twisto Zonky Inloop eMan Cyient EYElevel Fuji Koyo Klosterfrau Adacta Bosal Nonstop recruiment Pharm Olam Pietro Filipi Potrefená husa Profimedia Subway Unileasing VZP Vistra Notino Žabka ITW Globa Load Control Arthur D. Litte Creative Dock Samsonite Remax Proximity PSJ Invest Savencia Le Premier Kiwi webhelp Divadlo Archa Auffer design AVL ISIC Linde STOPKA - exclusive living Wegg Go STRV PSA traiding Eurowag Crown Worldwide CIEE Telly Monet plus Baumax Národní galerie Top Estates Rebuy Stars Ferring pharmaceuticals Apogeo Newe První klubová ZZMV Knihy Dobrovský HACH Komora KHK Julius Meinl Manuel caffé Primeros hotel Hilton Topmonks Starez sport Náš grunt Nestlé Bulovka FIO Banka Helika Tutor Top Vision Tarsago AXA CBRE Česká poštaDáme jídlo Ferratum Loccitane Meopta PPAS Raiff Allianz sport5 Tesco Schrack Speed CarsB-Tech Ergo Eurest IAC Orion Pharma UE.cz Ulož.to Zoot Codeco Konsepti MSA Albatros Arena Hermes Parexel Junker Lumen Huck rohlik.cz Korona
Ověřit reference