Zavoláme vám Chci nabídku Objednávka
Novinky Zpět

Efektivní řízení vzdělávání zaměstnanců v BOZP pro personalisty a HR

20. 4. 2021
Zpět

Jste personalistka, personalista, nebo pracujete v HR oddělení, a jednou z vašich povinností je správa a řízení některých částí BOZP ve firmě? Pak tu pro vás máme několik tipů, jak si ušetřit čas a lépe organizovat vzdělávání zaměstnanců a jejich školení v BOZP, ale také jak zefektivnit evidenci, hlášení a zasílání pracovních úrazů.

Obsah článku:

Úkoly a role personalisty při řízení BOZP

Pracovní náplň personalisty v oblasti BOZP není stanovena žádným právním předpisem. Přesto je častým zvykem, že některé části bezpečnosti práce a související činnosti jsou vedením delegovány na oddělení HR nebo firemního personalistu.

Protože povinnosti týkající se zajišťování BOZP se v různých oborech a profesích liší podle rizika práce a počtu zaměstnanců, je ve většině případů pracovní náplň personalisty v oblasti BOZP omezená.

Práce personalisty v oblasti BOZP se týká nejčastěji:

Zaměstnavatel však může personalistu nebo oddělení HR pověřit i jinými úkoly z oblasti bezpečnosti práce, které mohou zahrnovat např.:

Systém pro správu BOZP a nástroje pro personalisty

Jednou z největších zátěží personalistů při řízení BOZP, zejména pak ve větších firmách, jsou vzdělávací programy a školení bezpečnosti práce zaměstnanců. Pokud pracujete v oboru personalistiky a jedním z vašich úkolů je zajištění této agendy, máme pro vás tip, jak si zjednodušit a lépe zorganizovat práci.

Personalista nebo personální oddělení, které má na starosti větší množství zaměstnanců, potřebuje pro efektivní řešení agendy BOZP kvalitní a výkonný systém pro řízení výuky (LMS), ale také další nástroje pro správu bezpečnosti práce v organizaci. Takový systém by měl obsahovat alespoň následujících 10 nástrojů:

  1. správu zaměstnanců - evidenční databázi,
  2. možnost přiřazování e-learningových kurzů zaměstnanců,
  3. možnost přiřazení profesního doplňku dle specifik pracoviště,
  4. přehled o plnění povinných školení zaměstnanců,
  5. evidenci školení včetně upozornění na jejich expiraci,
  6. nastavování a hromadné přidávání kurzů,
  7. přehled o dokumentaci BOZP a souvisejících agend,
  8. přehled o seznámení zaměstnanců s dokumentací BOZP,
  9. přehled auditů, kontrol a revizí strojů, přístrojů a zařízení,
  10. přehled pracovnělékařských prohlídek zaměstnanců.

Máme pro vás tip. Všechny tyto funkce, a celou řadu dalších, obsahuje BOZP-SYSTEM z naší vývojářské dílny. Je to jedinečný a ucelený systém pro správu nejen bezpečnosti práce, ale také požární ochrany a dalších souvisejících oborů.

Více informací se dočtete v těchto článcích:

Systém pro správu pracovních úrazů - zdarma

Mimo systém pro správu agendy bezpečnosti práce potřebuje personalista nebo HR oddělení řešit také pracovní úrazy, respektive jejich evidenci. Pracovní úrazy a jejich evidence, hlášení a zasílání patřičným organizacím podléhá právním předpisům. Více informací se můžete dočíst v článku Jednoduchý a rychlý návod, jak postupovat při pracovním úrazu.

Pokud však máte v pracovních úrazech jasno a znáte všechny své povinnosti v této oblasti, určitě oceníte další náš nástroj, který funguje jako online formulář pro řešení pracovních úrazů. Jednoduše, krok za krokem, vás provede celým procesem hlášení úrazu a pomůže vám vyplnit zákonem předepsaný dokument pro všechny zúčastněné strany - zaměstnavatele, zaměstnance i pojišťovnu.

Systém pro správu pracovních úrazů je velkým pomocníkem stovek personalistů a HR oddělení po celém Česku. Byl, je a bude zdarma. Stačí se jen zaregistrovat. Užijte si to!

 Efektivní řízení vzdělávání zaměstnanců v BOZP pro personalisty a HR
Naši nejvýznamnější klienti
Pepejeans ČTU Nissan Klik Sephora Bageterie Boulevard Diton Footshop ERU Tesla Toyota Slevomat Yamaha Xella Xiaomi Colas Iveco Geberit Smarty Breno VGP Dodo Oyster Ruukki RWE Berlitz Casale Project Philip Morris Operátor ICT Ford Saint Gobain CMI Becher Budvar Cemex Vcelka Mironet Run Czech Wolt Dell Feri NPU Solitea Skechers Hueppe Dedoles accace Arriva Asklepion Avast Grada CHUBB Tipli Michelin Schneider electric Vinted Vivantis YTONG Favi Generali Česká Pojišťovna Marelli Monneo Bühler Žamberk Hanák nábytek GLP Hyundai Kara LG Raynet Panasonic Peugeot Roltechnic Státní tiskárna cenin TON Student Agency Shoptet Windy.com Georg Fischer AK Císař, Češka, Smutný Altron Audiotéka Azelis Pilulka Neeco Českomoravský cement Dekra Exponea productboard Rehau SFPI spaceti wikimedia jrd - bydlení nové generace Goodyear Pro Doma stavebniny Eisai AGC Briggs & Stratton Erste Greenpeace Richter & Frenzel Slovenské elektrarne Sizmek Somfy TÜV Wistron ZAT SmartWings Lindström ČNB Hanibal Jura LL-C Auto Jarov Egap IceWrap knihovna Akademie věd Medical technologies Mitas Success ČZU ČVUT MŠMT MUNI Zomato VFS global Columbia Fincentrum Mediatel NH Prague city Reedog Storyous Futured Apps Best Communications CCS EATON Tonino Lamborghini Caffe Lotus Melitta O2 Urgo Aqua Angels Aranea Beko Benu lékárny Bode Panzer Kuoni group Omron Photon Energy Saunia Swardman Twisto Zonky Inloop eMan Cyient EYElevel Fuji Koyo Klosterfrau Adacta Bosal Nonstop recruiment Pharm Olam Pietro Filipi Potrefená husa Profimedia Subway Unileasing VZP Vistra Notino Žabka ITW Globa Load Control Arthur D. Litte Creative Dock Samsonite Remax Proximity PSJ Invest Savencia Le Premier Kiwi webhelp Divadlo Archa Auffer design AVL ISIC Linde STOPKA - exclusive living Wegg Go STRV PSA traiding Eurowag Crown Worldwide CIEE Telly Monet plus Baumax Národní galerie Top Estates Rebuy Stars Ferring pharmaceuticals Apogeo Newe První klubová ZZMV Knihy Dobrovský HACH Komora KHK Julius Meinl Manuel caffé Primeros hotel Hilton Topmonks Starez sport Náš grunt Nestlé Bulovka FIO Banka Helika Tutor Top Vision Tarsago AXA CBRE Česká poštaDáme jídlo Ferratum Loccitane Meopta PPAS Raiff Allianz sport5 Tesco Schrack Speed CarsB-Tech Ergo Eurest IAC Orion Pharma UE.cz Ulož.to Zoot Codeco Konsepti MSA Albatros Arena Hermes Parexel Junker Lumen Huck rohlik.cz Korona
Ověřit reference