Jste personalistka, personalista, nebo pracujete v HR oddělení, a jednou z vašich povinností je správa a řízení některých částí BOZP ve firmě? Pak tu pro vás máme několik tipů, jak si ušetřit čas a lépe organizovat vzdělávání zaměstnanců a jejich školení v BOZP, ale také jak zefektivnit evidenci, hlášení a zasílání pracovních úrazů.
Obsah článku:
Pracovní náplň personalisty v oblasti BOZP není stanovena žádným právním předpisem. Přesto je častým zvykem, že některé části bezpečnosti práce a související činnosti jsou vedením delegovány na oddělení HR nebo firemního personalistu.
Protože povinnosti týkající se zajišťování BOZP se v různých oborech a profesích liší podle rizika práce a počtu zaměstnanců, je ve většině případů pracovní náplň personalisty v oblasti BOZP omezená.
Zaměstnavatel však může personalistu nebo oddělení HR pověřit i jinými úkoly z oblasti bezpečnosti práce, které mohou zahrnovat např.:
Jednou z největších zátěží personalistů při řízení BOZP, zejména pak ve větších firmách, jsou vzdělávací programy a školení bezpečnosti práce zaměstnanců. Pokud pracujete v oboru personalistiky a jedním z vašich úkolů je zajištění této agendy, máme pro vás tip, jak si zjednodušit a lépe zorganizovat práci.
Personalista nebo personální oddělení, které má na starosti větší množství zaměstnanců, potřebuje pro efektivní řešení agendy BOZP kvalitní a výkonný systém pro řízení výuky (LMS), ale také další nástroje pro správu bezpečnosti práce v organizaci. Takový systém by měl obsahovat alespoň následujících 10 nástrojů:
Máme pro vás tip. Všechny tyto funkce, a celou řadu dalších, obsahuje BOZP-SYSTEM z naší vývojářské dílny. Je to jedinečný a ucelený systém pro správu nejen bezpečnosti práce, ale také požární ochrany a dalších souvisejících oborů.
Více informací se dočtete v těchto článcích:
Mimo systém pro správu agendy bezpečnosti práce potřebuje personalista nebo HR oddělení řešit také pracovní úrazy, respektive jejich evidenci. Pracovní úrazy a jejich evidence, hlášení a zasílání patřičným organizacím podléhá právním předpisům. Více informací se můžete dočíst v článku Jednoduchý a rychlý návod, jak postupovat při pracovním úrazu.
Pokud však máte v pracovních úrazech jasno a znáte všechny své povinnosti v této oblasti, určitě oceníte další náš nástroj, který funguje jako online formulář pro řešení pracovních úrazů. Jednoduše, krok za krokem, vás provede celým procesem hlášení úrazu a pomůže vám vyplnit zákonem předepsaný dokument pro všechny zúčastněné strany - zaměstnavatele, zaměstnance i pojišťovnu.
Systém pro správu pracovních úrazů je velkým pomocníkem stovek personalistů a HR oddělení po celém Česku. Byl, je a bude zdarma. Stačí se jen zaregistrovat. Užijte si to!
Potřebujete bližší informace o školení zaměstnanců nebo máte zájem o naše další služby z oblasti BOZP a PO? Zpracujeme vám nezávislou cenovou nabídku případně a zodpovíme jakékoli vaše dotazy. Odpovíme okamžitě nebo během málo několika minut, nejpozději však do 24 hodin od doručení zprávy.
chci znát cenu za školení
obecný dotaz
BOZP-SYSTEM byl úspěšně prověřen soudními znalci ze Znaleckého ústavu bezpečnosti a ochrany zdraví, z.ú., jako vhodný nástroj pro školení zaměstnanců prostřednictvím e-learningu, který splňuje veškeré legislativní požadavky z hlediska BOZP a PO (znalecký posudek č. 004-02/2016).