Každý e-learningový projekt začíná hlubokým ponořením do potřeb a cílů. Při tvorbě špičkového řešení hraje hlavní roli zkušenost, rychlost, ale také vyhodnocení účinnosti, tedy posouzení dopadu e-learningu v organizaci.
Při tvorbě e-learningu je nutné se vždy zaměřit na studenta. Je důležité pochopit jeho potřeby. Čím více e-learning personalizujete, tím bude účinnější ve všech ohledech. Síla personalizovaného obsahu spočívá ve schopnosti prezentovat informace, které jsou pro dané publikum relevantní a zajímavé. Takový obsah:
Zároveň by však organizace měla jasně chápat, jak účinná jsou jejich bezpečnostní školení. Jedině tak může vyhodnotit skutečnou návratnost investice. K pochopení pomáhá posouzení dopadu e-learningu, tedy určení toho, co funguje a co nikoliv. To se provádí prostřednictvím měřitelných metrik, které vám dokáží vyhodnotit průběžné úsilí v oblasti školení. Bezpečnostní e-learning je vytvářen s ohledem na strategické cíle v oblasti BOZP, takže jeho návrh musí odrážet dlouhodobou vizi bezpečnostní strategie společnosti.
Bezpečnost práce je v mnohých organizacích velmi významnou prioritou, a proto by se mělo školení rychle a snadno aktualizovat a distribuovat zaměstnancům bez zpoždění a s minimem rozruchu. Zaměstnanci navíc musí pochopit, že všechna bezpečnostní školení, která podstupují, budou použitelná ve skutečném světě a přinesou jim významnou výhodu. Nejde o zapamatování zákonů, ale o užitečné informace, které chrání zdraví každého z nás a navíc ho lze využít v kariérním postupu.
Jaké použít “měřitelné metriky“ pro hodnocení dopadu e-learningu ve vaší firmě?
V oblasti BOZP, ale i kdekoliv jinde, existuje vždy prostor pro zlepšení, zejména pokud jde o školení zaměstnanců. E-learningové kurzy by měly být pravidelně vyhodnocovány a měly by se přizpůsobit současným znalostem každého jednotlivce a jeho pracovní roli.
Posouzení dopadů umožňuje vývojářům e-learningu vytvářet cílené programy založené na zjištěných dovednostech a potřebách. Jejich výkon v práci může působit jako určující faktor. E-Learning proto může být v souladu s pracovními povinnostmi každého zaměstnance.
Jednou z nejlepších taktik pro e-learning, který založený na výkonu, je začlenění scénářů. Když uvádí zaměstnance do skutečných životních situací nebo zahrnuje výzvy, ve skutečnosti je nutí, aby využívali své dovednosti a znalosti, které se následně mohou stát dobrým řešením problémů a nakonec zlepšit jejich výkonnost.
Školení založená na výkonu by měla stanovit stručné cíle, které jsou měřitelné. Pokud e-learningový kurz zahrnuje školení zaměstnanců o specifických dovednostech, které mají být použity ve výrobě, musí být zmapováno jejich zvýšení efektivity.
Prostřednictvím e-learningu si průmyslové firmy budují dovednosti pro lepší zítřky a využívají je ve svůj prospěch. Mluví o zvláštních potřebách organizace a zaměstnanců. Vzhledem k tomu, že průmyslová odvětví podporují a přijímají e-learning, je pro ně také velmi důležité pravidelně posuzovat změny v dovednostech, postojích a znalostech, aby se vytvořila opravdu kvalitní vzdělávací platforma.
Využití nejlepší kombinace e-learningových nástrojů, které doplňují a rozšiřují jedinečné vzdělávací potřeby organizace, může vést k lepší připravenosti zaměstnanců a bezpečnějšímu pracovišti.
Potřebujete bližší informace o školení zaměstnanců nebo máte zájem o naše další služby z oblasti BOZP a PO? Zpracujeme vám nezávislou cenovou nabídku případně a zodpovíme jakékoli vaše dotazy. Odpovíme okamžitě nebo během málo několika minut, nejpozději však do 24 hodin od doručení zprávy.
chci znát cenu za školení
obecný dotaz
BOZP-SYSTEM byl úspěšně prověřen soudními znalci ze Znaleckého ústavu bezpečnosti a ochrany zdraví, z.ú., jako vhodný nástroj pro školení zaměstnanců prostřednictvím e-learningu, který splňuje veškeré legislativní požadavky z hlediska BOZP a PO (znalecký posudek č. 004-02/2016).